reklama

Delhi trip, alebo hlásenie: žijem :)

Takže som tu len dva dni. S cestou tri. Mám chuť napísať : to je Delhi to nevymyslíš :) Ja dievča z malého mesta, vo víre veľkomesta...Oproti Delhi je inak skoro každé veľké mesto dedina. :-D

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nič nezovšeobecňujem, tento blog je len o mojich subjektívnych pocitoch, uverejniteľných zážitkoch a info pre okolie, že som nažive. Napriek tomu, že môj výlet neni žiadna dobrodružná výprava a je tu o mňa postarané... poznáte to. Mama sa stále bojí. Ale keď vie čo ma doma, možno aj oprávnene. Mama nech Ti je útechou vedomie, že si pri výchove robila čo si mohla a snáď si to spravila dobre. (Neboj od cudzích si cukríky neberiem;-) – len koláčiky...ale to si už prečítaš nižšie. Otec sa asi nebojí...ten ma od mala učil boxovať;-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže som tu dva dni, s cestou 3. Mám chuť napísať : to je Delhi to nevymyslíš :) ale jasné, že sa to nedá generalizovať...no ale aj tak... toto u nás človek v Európe nezažije. :-)

Zatiaľ som OK, žiadné črevné inferno sa nekoná (zatiaľ!!! čo neni môže byť aj za pol hodinu ináč)Ale snažím sa to poctivo po slovensky prelievať Považským repákom – 52%. :)

Deň prvý

Prvý deň po prílete som bola unavená, tak som len dospavala a nejak sa trochu aklimatizovala. Ale ten časový posun tu pre mňa predstavuje hrozný kameň úrazu. S posunom na východ a časom dopredu, sa mi akosi stráca chuť jesť. Predsalen obedovať v čase raňajok a raňajkovať v čase bdelej kómy ...to bude asi tým. :-) Rodinka kde bývam , je naozaj super. Fakt sa snažia aby mi nič nechýbalo, aby som mala všetko čo potrebujem. Klobúk dole pred nimi!!Dokonca som bola uchránená od menenia peňazí v banke. Všetko som mala zariadené. Keď som videla tie rady pred bankami na niekoľko hodín...až zle mi bolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deň druhý

Druhý deň som naskočila na taký ten výletný autobus, čo vás vozí po pamiatkach. Inak samotné cestovanie po Delhi mi príde veľmi podobné ako v Nairobi. Ale ešte asi o par stupňov adrenalínovejšie:) Možno je zrovnateľná cesta na motorke bušou a tuk-tukom v hroznej premávke bez pravidiel. Ale je tu take kvantum aut, že keby sa to nejak rešpektovalo, asi sa nikto nikdy nikam nedostane. A na čas už vôbec nie.

Keď si tak hovorím, že budem sama samička po tých pamiatkach...no nie že by som sa bála, ale perdsalen som mala v meste premiéru. Človek nevie čo a ako funguje. Predsalen mesto kde je 47 mil. obyvatelov... Je výzva. Ale bola som pripravená to prijať. Chvalabohu žiadne kultúrne šoky sa nekonali. Prezatiaľ . Hneď ako som vystúpila pri prvej pamiatke India gate, vystúpil tam aj taký indický mladý pár z Keraly. Išli sme tým istým smerom. Podarilo sa nám prejsť spolu úspešne cez cestu. To nás osudovo spojilo :-D Tak sme sa len tak dali do reči , až som sa k nim pridala. Boli veľmi zlatí. Boli tam na jeden deň. Na druhý deň cestovali na nejakú konferenciu. Manželka bola vedkyňa- fyzička a manžel elektro-inžinier ju sprevádzal. Potom ma zavolali na nejaký trh na obed, že tam dobre varia:) Vysvetlila som im, že niečo extra spicy nemôžem a oni, že tiež nič také nechcú. Oni mi objasnili, zase jeden stánok, z regiónu, kde sa jedia bežne psi, že tam nepôjdeme. Teda, že ja ak chcem môžem ale oni tam jesť nebudú. :-) Chrobáky som už skúšala v Mexiku, ale psa skúšať zrovna nemusím. Vybrali teda lokalitu PANJAB. Objednali nejakú kuracinu a bolo to fakt dobré. Špinavá som bola skoro po lakte, lebo som jedla rukou. Teda dvoma rukami. Jednou mi to nešlo. Pračlovek hadr :-D Musela som byť pre nich fakt komická. Oni mali špinavé akurát prsty jednej ruky. Ja jak prasa po lakte obidve:-) Ale kulantne to opemenuli :-D Povedala som, že ich pozývam. Oni že v žiadnom prípade, že ja som ich hosť! Tak som s nimi pol dňa, všeličo kultúrne mi povysvetľovali, pozvali ma do Keraly a ešte ma aj na obed pozvú. A predtým ma ešte aj nakŕmili nejakými keksíkmi. Fakt som mala šťastie na super ľudí. :) Tiež som ich pozvala na Slovensko. Vzhľadom na to, akí ohľaduplní ku mne boli pri výbere jedla, určite by som do nich nepchala prvý deň bryndzové halušky:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deň tretí- pondelok

Vo všeobecnosti sú vraj všetky pamiatky v pondelok zavreté. Tak som ich videla aspoň spoza plota. Cestovala som už dnes všade sama. Dnes hlavne metrom, potom jednou cyklo rikšou, kde ma rikšák trochu „previezol“ a to doslova. Vypýtal si za kúsok 10 rupii a potom ma v polke cesty vysadil, že to už je tam. Keby som vedela, že budem šliapať ešte peši, tak mu ani nezaplatím.:) Ale nebolo to ďaleko a peši to kvôli zápche fakt bolo rýchlejšie. Ale principiálne ma na...l (nasrdil, nahneval...-doplňte si, ktoré uznáte za vhodné:)

Navštívila som nejaký hinduistický chrám s nejakým rukatým bohom, ktorý jazdil na hadoch ... Aspoň tak bol vyobrazený vo fontáne toho chrámu. Spomenula som si. že aj v Mexicu bol vlastne hlavný boh okrídlený had. Trochu som googlila. Hada snáď obsahuje každá mytológia alebo náboženstvo... Ale to len taká vsuvka;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tom chráme som bola trochu hladná...Kúpila som si tam taký pagáč lebo to bolo jediné čo nebolo štipľavé. Potom ešte nejaké sladké koláče. Tam ma tiež dobre ošmekli na tých koláčoch. Určite mi dali aspoň 198%tnu prirážku :-P Kúpila som si 3. Z toho 2 som zjedla a jeden som musela hodiť túlavému psovi v parku. Ešte aj ten sa chvílu zdráhal , ale potom ho zjedol :-D Fakt bol veľmi zvláštny. No raz darmo, neni nad Študentskú pečať. Som patriot aspoň v tomto .

Stretla som tam potom aj nejakého Hare-Krišňáka. Pýtal sa ma odkiaľ som, a dal mi do ruky leták, že môžem prispieť na stavbu nejakého chrámu. Povedala som, že rešpektujem iné náboženstva, ale to „svoje“ rozhodne meniť nebudem, že je to moje rozhodnutie a nič lepšie ani nehľadám. Že ja som so svojím Bohom maximálne spokojná. Vysvetlil mi, že ani nechce aby som niečo menila, ževraj hinduizmus je veľmi otvorený, a o láske ..., tak neviem :)

To by bolo do dnešného dňa. Potom zase pridám, čo sa prihodilo:)

Mária Látalová

Mária Látalová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

2 ruky, 2 nohy, na konci strapaté ... :-) Zoznam autorových rubrík:  Keňa storyPostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu